webmaster webmastering webdesign

Jesteś tutaj: webmade.org >> recenzje >> magazyny >> Software Developer's Journal

Software Developer's Journal 5/2008 (161)

autor: Marcin 'reVis' Kościelniak, ostatnia modyfikacja: 2008-08-05

szukaj: GPS GPS Android Android Windows Mobile 6 Windows Mobile 6 BREW BREW

Software Developer's Journal

Wydanie magazynu SDJ maj08 jest w 100% zorganizowane wokół tematyki technologii mobilnych. I tak, zawarte artykuły poruszają różnoraką tematykę z tego zakresu. Począwszy od hitu ostatniego czasu czyli Androida, aż po programowanie gier 3d na urządzenia przenośne. Przejdę zatem do sedna.

Tradycyjnie na pierwszy ogień ląduje biblioteka miesiąca. Tym razem jest to Location Acquisition API, czyli biblioteka zajmująca się obsługą GPS w aplikacjach C++ dla SymbianOS. Dzięki niej jesteśmy w stanie nawiązać komunikację umożliwiającą pobranie z GPS na komórkę interesujących nas danych. A mowa jest tutaj o informacjach podstawowych takich jak pozycja, czas czy wysokość, ale również o bardziej wyszukanych jak prędkość czy informacje o satelitach. API to daje naprawdę duże możliwości, a załączony w artykule program ułatwia zrozumienie tematyki.

Firma Google ostatnio bardzo wstrząsnęła rynkiem mobilnym prezentując swoje dziecko Androida. Czyli kompletny system operacyjny oparty na jądrze Linuksa i zmodyfikowanej maszynie Javy nazwanej Dalvik. Można spytać gdzie tu innowacyjność itd. Otóż Android znosi wiele ograniczeń względem programów zawartych na urządzeniu. Mają one teraz praktycznie równe prawa i dostęp do wszystkich informacji zawartych na telefonie. Dzięki czemu można dosłownie wymienić każdy element telefonu. Na tym innowacyjność oczywiście się nie kończy, ale o innych rzeczach można już przeczytać w artykule.

Kolejny artykuł który znalazł się na łamach SDJ traktuje to jednym z najpopularniejszych systemów dla urządzeń Pocket PC i Smartphone. Mowa oczywiście o Windows Mobile 6. Dysponuje on sporą ilością narzędzi i możliwości przez co jest bardzo atrakcyjny dla potencjalnego klienta jak i programisty. Oczywiście artykuł skierowany jest do tych ostatnich. Zaprezentowano w nim elementy API dla C++ i C# oraz narzędzie służące do tworzenia i emulacji gotowych programów. Podsumowując tekst jest obszernym wstępem do tematyki Windows Mobile i każdy zainteresowany powinien po niego sięgnąć.

Wydawać by się mogło, że dzisiejsze komórki nie są jeszcze w stanie poradzić sobie z grafiką 3d. Okazuje się, że nie jest to do końca prawdą. Faktycznie, nie da się uzyskać efektów takich jak na zwykłym komputerze klasy PC (jeszcze nie), ale i tak możliwości są spore. I właśnie uzyskanie ich jest tematem kolejnego artykułu. Zostały w nim omówione elementy które zapewniają wystarczającą wydajność i są na tyle wygodne, żeby organizować sceny 3d. Na przykład hierarchiczna organizacja sceny czy drzewo ABT. Ale po resztę wiadomości zapraszam już do artykułu.

Z ostatni artykuł tego wydania magazynu SDJ o którym chciałbym wspomnieć, można dowiedzieć się co nieco na temat BREW. Czyli Binary Environment for Wireless. Jest to dość sucha prezentacja tej platformy. Można w niej znaleźć takie rzecz jak instalacja SDK, przegląd podstawowych elementów API, a także dane dotyczące struktury plików na urządzeniu. Chociaż artykuł nie porywa stylem, to jest zbiorem niezbędnych i skondensowanych informacji, niezbędnych dla początkującego w BREW.

Marcin 'reVis' Kościelniak

Osoby czytające tę publikację przeglądały również:

Chcesz zostać programistą?

Poznaj 6 kroków do efektywnej
nauki programowania!

 

valid XHTML
valid CSS
© 2004-2008 copyright by webmade.org